Eloisan kuljetuspalveluissa ruuhkaa
Ajankohtaista / 06.02.2024Etelä-Savon hyvinvointialue Eloisan kuljetuspalvelujen tilausnumerot yhdistyivät 1.2.2024. Tuolloin sekä sosiaalihuollon, että vammaispalvelujen kuljetuspalvelujen tilausnumerot yhdistyivät saman numeron alle. Välityskeskuksen toiminta on ollut ajoittain ruuhkautunutta. Ruuhkia pyritään purkamaan yhdistelemällä kyytejä, sekä siirtämällä autoilijoita sinne, missä niitä eniten tarvitaan.
Tilauspuhelulinjoilla jonotusaika on voinut olla ajoittain pitkä. Uuden toimintamallin käyttöönottoon liittyvä ohjaus ja neuvonta, sekä asiakastietojen päivittäminen kyytitilauksen yhteydessä ovat pidentäneet puheluiden kestoa ja jonotusaikoja. Asiakkaita pyydetäänkin ajoittamaan kuljetuksen tilaaminen muuhun, kuin päivän ruuhkahuippuihin, joita ovat aamut ja iltapäivät.
– Puhelut ovat nyt normaalia pidempiä, kun asiakastietoja päivitetään samassa yhteydessä. Tämä on aiheuttanut jonoutumista ja olemme asiasta pahoillamme. Toivomme myös, että mahdollisuuksien mukaan asiakkaat tilaisivat kuljetuspalveluja esimerkiksi myöhempään aikaan ruuhkahuippujen ulkopuolella. Kuljetuspalveluja voi tilata ympäri vuorokauden, kertoo tila- ja tukipalvelujen johtaja Veli-Matti Thure.
Kuljetuspalvelujen toimintamallien yhdistämisen myötä osa asiakkaista on joutunut myös odottamaan autoa tavanomaista pidempään. Tähän Eloisa pyrkii reagoimaan siirtämällä ja ohjaamalla autoilijoita riittävästi niille alueille, joilla niitä kulloinkin tarvitaan.
Ruuhkien arvioidaan helpottavan, kun asiakastietoja on saatu päivitettyä. Eloisa seuraa tilannetta tiiviisti.
Eloisan kuljetuspalvelujen tilaus
p. 015 357 5200, avoinna 24/7