Sosiaali- ja terveyspalvelut ajankohtaista

Ajankohtaista / 07.04.2021

Kysely Jäppilän hoitajavastaanoton toiminnasta

Pieksämäen kaupunki selvittää kyselyn avulla, kuinka Jäppilän hoitajavastaanoton toimintaa tulisi kehittää. Kysely on suunnattu Jäppilän alueella asuville tai jo hoitajavastaanottoa käyttäneille. Kyselyyn voi vastata verkossa tästä linkistä verkkokysely tai paperilomakkeella. Paperilomakkeita on saatavilla 12.4. alkaen Siikamäen Suoramyyynnistä, Jäppilän Salesta ja apteekista sekä kirjastosta. Lomakkeet voi myös palauttaa samoihin paikkoihin. Vastausaikaa on huhtikuun loppuun asti. Toivomme... Lue lisää

Ajankohtaista / 13.11.2020

Influenssarokotukset ajanvarauksella

Huom! Ajanvarauspuhelin on ruuhkautunut, toivomme kärsivällisyyttä. Aikoja on runsaasti tarjolla. Vältä ruuhka varaamalla aika sähköisesti tästä linkistä. Jos olet jättänyt takaisinsoittopyynnön sinulle soitetaan takaisin. Uutta pyyntöä ei voi jättää. Koronatilanteen vuoksi toteutamme influenssarokotukset pääsääntöisesti ajanvarauksella. Ajanvaraus aukeaa 3.11. Lisäksi rokotuksia annetaan muun vastaanottokäynnin yhteydessä, neuvolassa sekä koulu- ja opiskeluterveydenhuollossa. Näin pystymme huolehtimaan turvallisesta rokotustilanteesta.... Lue lisää

Ajankohtaista / 06.11.2020

JÄRJESTÖAVUSTUKSET VUODELLE 2021

JÄRJESTÖAVUSTUKSET VUODELLE 2021   Perusturvan järjestöavustukset vuodelle 2021 ovat haettavissa 30.11.2020 mennessä. Pieksämäen kaupungin varoista myönnetään harkinnanvaraisia avustuksia järjestöjen ja yhdistysten toimintaan, joka tukee sosiaali- ja terveyspalveluissa tuotettavia palveluja sekä kuntalaisten hyvinvointia. Avustusten myöntämisen tarkemmat ehdot ja sähköinen hakulomake alla. Hakemuslomake liitteineen (=toimintasuunnitelma, toimintakertomus ja tilinpäätöstiedot) pyydetään palauttamaan sähköisesti osoitteella: kirjaamo@pieksamaki.fi. Avustuksista päättää perusturvalautakunta... Lue lisää

Sosiaali- ja terveyspalvelut ajankohtaista / 21.10.2020

Yksityishenkilöiden Suomi.fi-valtuutus käytössä

Pieksämäen kaupunki on ottanut käyttöön terveydenhuollon sähköisissä asiointipalveluissa yksityishenkilöiden suomi.fi-valtuutuspalvelun. Muutos koskee kaikkea asiointia sähköisen asioinnin –sivustolla, jossa Suomi.fi-valtuutuspalvelu täydentää jo olemassa olevaa sähköisen asioinnin puolesta asiointia. Suomi.fi-valtuutuspalvelussa henkilöllä on mahdollisuus antaa toisille henkilöille valtuuksia asioida puolestaan terveydenhuollon sähköisissä palveluissa. Palveluun kirjaudutaan Pieksämäen kaupungin terveyspalveluista vahvan tunnistautumisen kautta käyttäen joko pankkitunnuksia, mobiilivarmennetta tai sähköistä... Lue lisää

Sosiaali- ja terveyspalvelut ajankohtaista / 19.10.2020

Pieksämäellä otetaan käyttöön sähköiset terveydenhuollon todistukset

Pieksämäen terveyspalveluissa otetaan käyttöön sähköiset terveydenhuollon todistukset ja -lausunnot vaiheittain vuosien 2020-2021 aikana. Todistuksesi voidaan välittää automaattisesti esimerkiksi Kelaan tai Traficomille, jos asiasta on sovittu lääkärin tai hoitajan kanssa. Tällöin sinun ei tarvitse erikseen toimittaa todistustasi viranomaisille. Nämä todistukset ja lausunnot ovat saatavilla sähköisesti: SV6 Lääkärintodistus A F122 Lääkärinlausunto ajokyvystä SV10 Lääkärintodistus D SV75... Lue lisää

Ajankohtaista / 21.05.2020

Liki kaikki yli 70-vuotiaat tavoitettu puhelimitse, uusi neuvontapuhelin avattu

Vapaaehtoiset kaupungin työntekijät soittivat huhti- ja toukokuun aikana kaikille yli 70 –vuotiaille pieksämäkeläisille. Yhteensä soittoja tehtiin noin 3200. Puhelujen tarkoitus oli selvittää ikäihmisten arjen sujuvuutta poikkeusolojen aikana. Samalla selvitettiin, että onko kotona kaikki hyvin ja onko ilmennyt jonkinlaisen tuen tai avun tarvetta. Joidenkin henkilöiden kohdalla sovittiin tehtävän vielä seurantasoitto, jos ensimmäisen puhelun yhteydessä nousi... Lue lisää

Ajankohtaista / 20.05.2020

Uusi terveyden ja hyvinvoinnin chat-palvelu avattu

Apua terveyteen ja hyvinvointiin liittyvissä asioissa saa Pieksämäellä nyt myös chat-palvelun muodossa. Palvelun kautta asiakas voi esimerkiksi arvioida kiireetöntä hoidontarvettaan tai saada ajanvarauksen vastaanotolle. Asiakas voi ottaa yhteyttä pitkäaikaissairauden hoitoon liittyvissä kysymyksissä tai tiedustella muita omaan terveyteen liittyviä, kiireettömiä asioita. Ohjeita ja neuvontaa voi saada nimettömänä (/anonyymisti). Mikäli asia vaatii esimerkiksi hoidontarpeen arviointia tai... Lue lisää